Tak, zarówno w przypadku identyfikatora na okaziciela (zwykłego), jak i rotacyjnego, nie ma obowiązku podawania numerów rejestracyjnych pojazdów podczas składania wniosku.
Identyfikator na okaziciela (zwykły)
Identyfikator na okaziciela rotacyjny
W obu przypadkach tylko aktywny identyfikator z widocznym kodem QR jest podstawą do pozytywnej weryfikacji uprawnień podczas kontroli drogowej.
To zależy od rodzaju identyfikatora:
Identyfikator na okaziciela (zwykły)
Identyfikator na okaziciela – rotacyjny
Identyfikator standardowy (przypisany do konkretnego pojazdu)
Identyfikator na okaziciela (zwykły) pozwala na tymczasową obsługę jednego pojazdu – jego numer rejestracyjny nie musi być znany na etapie składania wniosku, ale musi zostać obowiązkowo uzupełniony w systemie przed wjazdem pojazdu do Pruszcza Gdańskiego.
Wnioskodawca loguje się do systemu, przypisuje numer rejestracyjny do aktywnego identyfikatora i za pomocą przycisku „Drukuj” generuje plik PDF z unikalnym kodem QR, który należy przekazać kierowcy.
Kod QR generowany jest dopiero w momencie przypisania numeru rejestracyjnego.
Numer rejestracyjny można dowolnie zmieniać przez cały okres ważności identyfikatora, o ile jest on aktywny.
Minimalny okres ważności identyfikatora wynosi 1 dzień, maksymalny okres ważności to 12 miesięcy – w zależności od celu przejazdu i rodzaju wniosku.
Dodatkowo:
Nie ma możliwości wydania dwóch identyfikatorów z pokrywającym się okresem ważności dla tego samego pojazdu