• Home
  • Popularne pytania

Pomocne pytania i odpowiedzi

Na stronie logowania należy kliknąć „Nie pamiętam hasła” i postępować zgodnie z instrukcją.
W każdej chwili można ponownie pobrać identyfikator po zalogowaniu się na konto w systemie https://id.pruszcz-gdanski.pl.
Identyfikator wraz z unikalnym kodem QR należy wydrukować na kartce formatu A4 i umieścić za przednią szybą pojazdu, tak aby był widoczny z zewnątrz podczas przejazdu przez Pruszcz Gdański.
Tak, jeden wniosek może dotyczyć kilku pojazdów, ale tylko w przypadku identyfikatora standardowego. W takim wniosku należy od razu wskazać wszystkie numery rejestracyjne, które mają być objęte identyfikatorem (maksymalnie 15). Każdy z nich będzie przypisany na stałe i nie będzie można go później zmienić – jedynie usunąć. Jeśli potrzebne będzie dodanie kolejnych pojazdów, należy złożyć nowy wniosek uzupełniający dla aktywnego identyfikatora.

Dla identyfikatorów na okaziciela – zarówno zwykłego, jak i rotacyjnego – wniosek dotyczy zawsze tylko identyfikatora, który umożliwia przypisywanie numerów rejestracyjnych w systemie, ale już po jego wydaniu. Podczas wnioskowania nie podaje się numerów rejestracyjnych.
Nie. Po złożeniu wniosku nie ma możliwości jego edycji. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian należy złożyć nowy, kompletny wniosek.

Tak, zarówno w przypadku identyfikatora na okaziciela (zwykłego), jak i rotacyjnego, nie ma obowiązku podawania numerów rejestracyjnych pojazdów podczas składania wniosku.

Identyfikator na okaziciela (zwykły)

  • Numer rejestracyjny pojazdu należy uzupełnić samodzielnie w systemie po otrzymaniu identyfikatora.
  • Można go dowolnie zmieniać w trakcie ważności dokumentu, ale w danym momencie identyfikator może być przypisany tylko do jednego pojazdu.
  • Po każdej zmianie numeru rejestracyjnego trzeba wygenerować nowy identyfikator z aktualnym kodem QR i umieścić go za przednią szybą pojazdu. Zrobisz to samodzielnie w systemie po zalogowaniu na swoje konto.


Identyfikator na okaziciela rotacyjny

  • Także nie wymaga podania numerów rejestracyjnych na etapie składania wniosku.
  • Numer rejestracyjny trzeba jednak obowiązkowo wprowadzić do systemu przed każdym przejazdem – wpisany numer jest aktywny przez 48 godzin.
  • Po każdorazowym wprowadzeniu numeru rejestracyjnego należy wygenerować nowy identyfikator z aktualnym kodem QR, który trzeba przekazać kierowcy i umieścić za przednią szybą pojazdu. Zrobisz to samodzielnie w systemie po zalogowaniu na swoje konto.

W obu przypadkach tylko aktywny identyfikator z widocznym kodem QR jest podstawą do pozytywnej weryfikacji uprawnień podczas kontroli drogowej.

To zależy od rodzaju identyfikatora:
  • Identyfikator na okaziciela (zwykły) umożliwia obsługę tylko jednego pojazdu w danym momencie. W systemie można dowolnie zmieniać numer rejestracyjny, ale w tym samym czasie aktywny może być tylko jeden. Przed każdorazowym przejazdem należy usunąć dotychczasowy numer i wpisać nowy.
  • Identyfikator na okaziciela rotacyjny umożliwia przypisanie maksymalnie 15 numerów rejestracyjnych jednocześnie. Każdy z nich jest aktywny przez 48 godzin od momentu dodania, po czym automatycznie wygasa. Nowe numery można dodawać na bieżąco przez cały okres ważności identyfikatora, o ile nie zostanie przekroczony limit 15 aktywnych wpisów
Tak, w niektórych przypadkach można usunąć numer rejestracyjny z identyfikatora – wszystko zależy od jego rodzaju.

Identyfikator na okaziciela (zwykły):
  • Numer rejestracyjny możesz usunąć lub zmienić samodzielnie w systemie – w każdej chwili, jeśli nie jest już potrzebny. Możesz tą czynność wykonać nie częściej niż raz na godzinę.
  • Po usunięciu lub zmianie numeru możesz dodać nowy, ale nadal tylko jeden numer może być aktywny jednocześnie.
  • Pamiętaj, że po każdej zmianie konieczne jest wygenerowanie nowego kodu QR.

Identyfikator rotacyjny:
  • Numery rejestracyjne nie wymagają ręcznego usuwania – system samodzielnie dezaktywuje każdy wpisany numer po 48 godzinach.
  • Jeśli jednak chcesz usunąć numer szybciej niż 48h też masz taką możliwość.
  • Możesz w każdej chwili dodać nowy numer (do limitu 15 aktywnych), a nieużywane wygasają automatycznie.

Identyfikator standardowy (przypisany do pojazdów):
  • W tym przypadku można jedynie usunąć istniejący numer rejestracyjny, np. gdy pojazd został sprzedany lub wycofany z użytku.
  • Nie ma możliwości dodania nowego numeru – jeśli potrzebujesz dodać inny pojazd, musisz złożyć nowy wniosek o osobny identyfikator.
W każdym przypadku usunięcie numeru oznacza, że pojazd traci prawo do wjazdu na ulice objęte ograniczeniami, dopóki nie zostanie przypisany nowy numer i wygenerowany ważny kod QR.
Nie. Złożenie wniosku o identyfikator możliwe jest wyłącznie po założeniu konta w systemie https://id.pruszcz-gdanski.pl.
Nie. System nie przechowuje niekompletnych ani odrzuconych formularzy. W przypadku odrzucenia należy złożyć nowy, kompletny wniosek.
Tak, procedura wydania identyfikatora jest bezpłatna.
 

To zależy od rodzaju identyfikatora:

Identyfikator na okaziciela (zwykły)

  • Przeznaczony dla osób fizycznych, firm i rolników.
  • Można posiadać tylko jeden aktywny identyfikator tego typu i do niego można przypisać jeden numer rejestracyjny jednocześnie.
  • Każdy numer rejestracyjny przypisany do tego identyfikatora jest aktywny tak długo, jak ważny jest sam identyfikator, chyba że zostanie wcześniej zmieniony lub usunięty przez administratora konta, na którym zapisany jest identyfikator.
  • Okresy ważności nie mogą się nakładać – nowy identyfikator zacznie obowiązywać dopiero po zakończeniu ważności poprzedniego.
  • Wniosek o nowy identyfikator można złożyć w dowolnym momencie, ale nowy zacznie obowiązywać dopiero po zakończeniu poprzedniego.ci.


Identyfikator na okaziciela – rotacyjny

  • Przeznaczony wyłącznie dla firm produkcyjnych i centrów dystrybucyjnych korzystających z zewnętrznych przewoźników.
  • Można posiadać tylko jeden aktywny identyfikator rotacyjny i w nim do dyspozycji przedsiębiorstwa jest dostępnych 15 pozycji numerów rejestracyjnych.
  • Każdy z numerów rejestracyjnych przypisanych do tego identyfikatora jest aktywny maksymalnie przez 48 godzin od momentu dodania lub do chwili jego usunięcia przez administratora konta, na którym zapisany jest identyfikator.
  • Okresy ważności nie mogą się nakładać.
  • Wniosek o kolejny identyfikator można złożyć wcześniej, maksymalnie na 30 dni przed końcem obecnego okresu ważności.


Identyfikator standardowy (przypisany do konkretnego pojazdu)

  • Dostępny dla osób fizycznych, firm i rolników.
  • Ten rodzaj identyfikatora także, można mieć tylko jeden, ale w nim jest dostępna dowolna liczba numerów rejestracyjnych, dla różnych pojazdów.
  • Każdy numer rejestracyjny przypisany do tego identyfikatora jest aktywny tak długo, jak ważny jest sam identyfikator, chyba że zostanie wcześniej usunięty przez administratora konta, na którym zapisany jest identyfikator.
  • Wnioski o kolejne numery rejestracyjne można składać w dowolnym czasie ważności tego identyfikatora.
  • Wniosek o kolejny identyfikator można złożyć wcześniej, maksymalnie na 30 dni przed końcem obecnego okresu ważności.
Okres ważności identyfikatora określany jest indywidualnie we wniosku i widnieje na samym identyfikatorze. Minimalny okres ważności identyfikatora wynosi 1 dzień, a maksymalny – 12 miesięcy, w zależności od celu przejazdu i rodzaju wniosku

Identyfikator na okaziciela (zwykły) pozwala na tymczasową obsługę jednego pojazdu – jego numer rejestracyjny nie musi być znany na etapie składania wniosku, ale musi zostać obowiązkowo uzupełniony w systemie przed wjazdem pojazdu do Pruszcza Gdańskiego.

Wnioskodawca loguje się do systemu, przypisuje numer rejestracyjny do aktywnego identyfikatora i za pomocą przycisku „Drukuj” generuje plik PDF z unikalnym kodem QR, który należy przekazać kierowcy.

Kod QR generowany jest dopiero w momencie przypisania numeru rejestracyjnego.

Numer rejestracyjny można dowolnie zmieniać przez cały okres ważności identyfikatora, o ile jest on aktywny.

Minimalny okres ważności identyfikatora wynosi 1 dzień, maksymalny okres ważności to 12 miesięcy – w zależności od celu przejazdu i rodzaju wniosku.
Dodatkowo:

  • Identyfikator na okaziciela (zwykły) może być wydany maksymalnie na 30 dni.
  • Identyfikator na konkretne pojazdy oraz identyfikator rotacyjny (dla firm produkcyjnych i centrów dystrybucyjnych) – od 1 miesiąca do 12 miesięcy.

Nie ma możliwości wydania dwóch identyfikatorów z pokrywającym się okresem ważności dla tego samego pojazdu